Hamshahri corpus document

DOC ID : H-800129-51192S4

Date of Document: 2001-04-18

روزنامه روسي سيوودنيا توقيف شد ديروز روزنامه سيوودنيا از نشريات وابسته به شبكه تلويزيوني ان. تي. وي، تعطيل شد و خبرنگاران و كارمندان يك مجله ديگر متعلق به اين موسسه اخراج شدند. شبكه خبري بي بي. سي گزارش داد، تنها چند روز بعد از آن كه موسسه مدياموست كنترل شبكه تلويزيوني مستقل ان. تي. وي را از دست داد و شركت دولتي نفت و گاز گازپروم كنترل اين تلويزيون را به دست گرفت، يك روزنامه و يك مجله ديگر تعطيل شد. تلويزيون ان. تي. وي تنها شبكه تلويزيوني مستقل در روسيه بود. مديران جديد اين شبكه در يك تهاجم شبانه با بيرون كردن كاركنان و خبرنگاران آن ساختمان اين تلويزيون را اشغال كردند. ميخائيل برگر سردبير روزنامه سيووديان گفت، اين روزنامه به دليل انتقاد شديد از كرملين تنبيه شد. وي اضافه كرد، اين اقدام مقدمه يك مبارزه گسترده با رسانه هاي مستقل در روسيه است. مقامات مسكو در توجيه تعطيلي اين رسانه ها و تغيير مديريت ان. تي. وي همواره دلايل ورشكستگي مالي را مطرح مي كنند. سرگئي پارخومنكو سردبير مجله ايتوگي كه با مجله آمريكايي نيوزويك مشتركا چاپ مي شود ديروز گفت، او و همه خبرنگاران اين مجله اخراج شده و ديگر اجازه ندارند به ساختمان مجله وارد شوند. به آنها گفته شده به دليل تعديل نيرو از كارهايشان بركنار شده اند. با تغيير مديريت تلويزيون ان. تي. وي، گروهي از خبرنگاران اين تلويزيون استعفا كردند و گفته مي شود كه قرار است يك شبكه مستقل ديگر تاسيس كنند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ديروز گفت، واشنگتن به دقت تحولات مربوط به تغييرمديريت تلويزيون ان. تي. وي را زير نظر دارد. وي گفت، ان. تي. وي نقش مهمي در رساندن اخبار و اطلاعات به مردم روسيه داشته و واشنگتن اميدوار است تغيير مديريت اين تلويزيون مانع ادامه ايفاي اين نقش نشود.